onsdag 21. september 2011

Vanja har fått Insulinoma!

Når jeg stod opp i forri-gårs så leka ilderene som gærninger og etter noen timer la dem seg og sov og når Vanja sto opp så begynnte hun og gå og hun fikk ikke med seg bakparten av kroppen og det vira som kroppen lente seg til en side og at hun ikke fikk med seg kroppen og virka svimmel.
Jeg ringte straks til dyrlege og fikk komme med en gang, men når vi kom så gikk hun plutselig normalt igjen og virka helt fin, men jeg har lest om insulinoma og syns tegnene virka som det, så vi bestemte for og ta blodprøve, dyrlegen barberte litt på for beinet hennes og stakk nåla og fikla inni der uten at det kom noe.
Så jeg ringte Carina som ble satt på høytaler og fortalte hvor vi kunne stikke og det ble til at vi klippa kloa hennes for kort for og få blod, stakkar Vanja minsin, det var ikke godt for hu!!
Men når vi skulle måle blodsukkeret så funka ikke blodsukker apperatet så hun må tilbake i går og hun ble der fra kl.10.00 til kl.16.00 sånn dem fikk målt blodsukkeret flere ganger og det viste seg desverre at hun hadde Insulinoma og blodsukkeret lå på 2,8 :(
Hun får nå predisilon 2,5 mg om dagen, en halv tabelett morgen og kveld, så starter nå ny fast rutine med og stå gi henne en halv tabelett kl.09.00 og en halv tabelett kl.21.00 og jeg har også fått blodsukker apperat av farmor, så jeg får målt det selv, sånn at jeg får spart noen kroner hos dyrlegen :)
Jeg har også snakket med spydberg dyreklinikk i dag og venter på at dem skal ringe meg opp gjen for og høre deres mening og råd om medisinering osv, men Anja som jeg bruker der er desverre i permisjon, så dyrlegene skulle diskutere seg imellom og ringe meg opp! i morgen ringer jeg fredrikstad dyrehospital for og høre med dem om det samme og videre til andre dyrleger etter det!Er redd for jenta miih <3 Hun er livet mitt - jentene er livet mitt!!


Elsker dem over alt på jord, for evig og alltid <3




HER kan dere lese om insulinoma!

Ingen kommentarer: